DANNY BOYLE - 127 SAAT

Filmin Künyesi

Orijinal Adı: 127 hours
IMDB Puanı :7,7 / 10
Yapım:2010 - ABD, İngiltere
Tür: Biyografi, Dram, Macera
Süre: 94 dakika
Yönetmen:Danny Boyle
Oyuncular:James Franco, Kate Mara, Amber Tamblyn, Clémence Poésy, Lizzy Caplan
Senaryo: Danny Boyle, Simon Beufoy



Açıkçası Yunus'la pek film zevklerimiz uyuşmuyor. Onun sevdiğini ben, benim sevdiğimi o seviyor ama verdiğimiz yıldızlar farklı. Bir de benim sürekli değişen ruh halimi hesaba katarsak; ben "Jumanji", "Narnia", "Inkheart" gibi fantastik çocuk filmleri seyretmek isterken o "Braveheart", "Gladiator", "Cadılar Zamanı" tarzı filmleri seyretmek istiyor. O sebeple CD'ciden en az üç, dört filmle çıkıyoruz genelde.

Her zamanki gibi Yunus'la girdik CD'ciye(?) filmlere bakıyoruz. Yunus 127 saat diye bir CD tutuşturdu elime. Önce belgesel sandım. CD'ci çocuk (!) onun gerçek bir öykünün filmleştirilmiş hali olduğunu söyledi, ikna oldum, aldık.

Eve gelir gelmez süper teknolojik HDMI kablomuz aracılığıyla bilgisayarı televizyona bağladık, 127 Saat'i seyretmeye başladık.

127 saat; dağcı Aron Ralston'un başından geçenlerin gerçek hikayesi...

Bir kere müzik çok güzeldi. İlk başta o kadar güzel gelmeyebilir (bana olduğu gibi) ama kurguyla o kadar güzel örtüşmüş ki; o kadar olur. A.R.Rahman adında bir Hintli yapmış müzikleri.



Neyse,
Öyle çok da içimden gelmiyor bu filmi seyretmek ama koca hatrı da bir başka oluyor işte... Filmin ilk sahnesi; sabah (gecenin bir yarısı ile sabahın körü arasında bir zaman) bir adamın hazırlıklarıyla başlıyor. Çantasını hazırlıyor, giyiniyor, bir taraftan telefon çalıyor; açmıyor.

Cipine atlayıp yola çıkıyor. Kamp yeri gibi bir yere geliyor, cipini orda bırakıp bisikletle yoluna devam ediyor (manzarayı anlatamıyorum çünkü görmek lazım!!!). Kulağında müzik, hızla bisikletle yol alıyor. Sonra bisiklet de bir kenara atılıyor ve kanyonda yürüyerek yol alıyor. O sırada iki kızla tanışıyor ve "Benim bunu yaşamam lazım" dediğim bir macera yaşıyorlar (Fesatlık yok, fesatlık...). Kızlardan ayrılıp yoluna tek başına devam ediyor.

Bu arada ben filmin başından beri sürekli tetikteyim. Çünkü Aron'un başına bir şey gelmezse film olmaz zaten. Müzik biraz hızlansın hemen mimiklerim değişiyor, "A-ha öldü!", "Ah gitti" diye diye seyrediyorum.

Bir anda gerçekten "A-ha!" oluyor.

Tam 127 saat boyunca neler çektiğini bir Aron, bir Allah, bir de yönetmen Danny Boyle sayesinde biz seyredenler biliyor.
Evet tek kişilik bir film. Evet sonu başından tahmin edilebilen hatta Aron yaşadığına göre direkt "bilinen" bir film ama kurgusu, çekimleri, müziği ve James Franco'nun oyunculuğu mükemmel!

Kesinlikle tavsiye ederim...



Aron Ralston, Danny Boyle ve James Franco



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkür ederim.