MICHAEL RALEIGH - MAVİ AY SİRKİ

1900lü yılların başı. 9 yaşındaki kimsesiz bir çocuk ile 52 yaşında eski bir sirk göstecisinin Oklahoma'da kesişen yollarını anlatan bir kitap.
Lewis Tully seneler önce sel sebebiyle yok olan bir sirk gösterisinin küllerinde yeni bir tane yaratmaya çalışıyor. Eski göstericileri yine aynı çadır altında birleştirmek için verdiği çabanın yanında bir de ablası Alma'nın bakması için kendisine gönderdiği Charlie ile uğraşmak zorunda.

Hayatımda bir defa sirke gittim, açıkçası çok da bir şey hatırlamıyorum. Bu kitapla beraber ikinci defa bir sirke gitmiş oldum. Bir de kitabı okurken hayal baloncuğumdaki tüm renkler sepyaydı (Kitap 1919'da başlıyor ya... Eski ya...). O dönemlerde bir sirk gösterisinin ne kadar önemli bir yere sahip olduğu, bir gösteri için insanların nasıl emek verdiğini okumak ilginçti.
Kendisi de kimsesiz büyümüş bir adamın, kimsesiz bir çocuğa nasıl yaklaşacağını bilememesi. Eski aşklar, tükenmiş umutlar, dostluk, fil, deve, zebra, kızıl maymun...
Bu kitapta cidden ne ararsanız var.
Bu aralar kendimi kitaplara vermekte çok zorlandığımdan kelli, kitabın bölüm bölüm yazılmış olması da benim okumam için ayrı bir rahatlık oldu.
Bu arada kitabın ilk basımı elimde olduğu için kapağı böyle değil. Kapağında kocaman pembe bir indirim etiketi olduğu için de fotoğrafını çekip koyamadım. 


2 yorum:

  1. kesinlikle erin morgenstern'in 'gece sirki' de okumalsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya hiffff... Aynı anda 3 kitap okuyorum ve sırada 2 tane daha var. Hala okumak istediğim onlarca kitap var ve liste uzadıkça uzuyor. İmdaaaağğğğtttt!!! Kitapları okumasam da yesem mi aceba?
      Bakma sen benim serzenişlerime, çok mutlu oluyorum kitap tavsiyeleri geldikçe. Sadece liste uzadıkça panik oluyorum! :S

      Sil

Teşekkür ederim.