SELÇUK AYDEMİR - ÇALGI ÇENGİ

Filmin Künyesi

Puanı:          7.6/10 (1068kişi oy verdi.)
Yapım:         2011 - Türkiye, 
Tür:              Komedi,  Macera,  Suç, 
Süre:            90 dakika
Yönetmen:   Selçuk Aydemir
Oyuncular:   Ahmet Kural, Murat Cemcir, Tuna Orhan, Erdal Tosun
Senaryo:      Selçuk Aydemir
Yapımcı:      Cem Yılmaz, Salih Özsarı



İşler Güçler dizisini seyretmeye başladığımdan beri bende bir Ahmet Kural hayranlığı baş gösterdi. Mimikleri, jestleri, oyunculuğu bence çok iyi. Sonradan öğrendim ki Çalgı Çengi diye bir filmde oynamış Ahmet Kural ve Murat Cemcir. Seyretmesem olmaz...

Dün kardeşimin gaza getirmesini ve Gülbilge'nin uyumasını fırsat bilerek seyrettim.

Ben İşler Güçler gibi seyredebileceğim (yani neredeyse her an sırıtarak) bir şey beklerken gayet vasat bir komedi ile karşılaştım. Çok bozulduğumu belirtmeme gerek yok herhalde.


Gürkan (Ahmet Kural) ve Salih (Murat Cemcir), düğünlerde "performans sergileyerek" para kazanan iki kuzen. Yine bir düğünde sanatlarını icra edeceklerken, onlara "kulis" diye gösterilen kömürlüğü görünce çok bozulurlar.

Film zaten burda başlıyor.

Kömürlüğe sevgilisini atmaya çalışan bir genç, bu iki kuzeni birbirlerine sarılmış halde bulur. Tabii olayı yanlış anlarlar. Bu iki genç, bu kuzenleri durmadan saçma şekillerde basarlar. Bu sahneler gerçekten çok gereksizdi bence.

Bu arada başka bir yerde bir kaçırma olayı gerçekleşir. Mafya, adamı kaçırıp, kuzenlerin olduğu kömürlüğe getirir. Orada adama kurşun yağdırırlar ve kuzenler de bu olaya şahit olurlar. Bir anlaşmaya varılır: kuzenler cesedi yok edecekler ve bu olay da burda kapanacak.

Tabii sizin de tahmin edebileceğiniz gibi iş, sandıkları kadar kolay olmaz.

Basit bir kurgu, henüz açılmamış oyuncular... Basit bir film çıkmış ortaya. Arada bir çıkan "Haha"larım dışında, gülmedim açıkçası.

Ama zaman kaybı olarak da görmüyorum. Ahmet Kural'ı seyretmek yeter :P


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkür ederim.