Cosby Ailesi

Adı Cosby Ailesi idi. Malum türkçeye daha yerleşmemişti “Show” kelimesi ve asıl adı Cosby Show olan sit-com tarzı aile komedisinin adı bizde Cosby Ailesi olarak biliniyordu. Ama nedense ailenin hiçbir üyesinin adı Cosby değildi. Sonradan kendimce bir mantık oturtmuştum. Anne, babaya “Hakstıbıl” diyordu. Başlarda İngilizlerde (bütün yabancı diller ingilizce, bütün yabancı ülkeler İngiltere idi. Yok öyle Amerika falan aklımda) evlenenlere “Hakstıbıl” deniyor sanmıştım. Diğer İngiliz filmlerinde böyle bir şey olmadığını anlayınca başka bir çözüm buldum; adamın asıl adı Cosby idi ama evde kullandığı bir lakabı vardı. Zeynep-Zeynoş gibi.

Mimiklerimi çok kullanmamın nedeninin Bill Cosby olduğunu düşünüyorum şimdilerde. O yüzünü öyle değişik hallere sokardı ki çok gülerdim. Rudy ile ilgilenişi , ona bir çocuk değil de yetişkin biri gibi davranması çok hoşuma giderdi. Avukat olan bayan Hakstıbıl’ı Handan teyzeme benzetirdim. Esmer ve güzel (:

Her seferinde evdeki kişi sayısını bulmaya çalışırdım. Ama her odadan biri çıkardı ve bu zenciler birbirlerine çok benziyorlardı!!! Sonunda doktor Heathcliff (kısaca Cliff) Huxtable ve avukat Clair Huxtable çiftinin beş çocukları olduğunu çözdüm. Sırasıyla; Sondra (evliydi, başka bir evi vardı) , Denise (üniversiteye gidiyor ve evde yaşamıyordu), Theo, Vanessa ve Rudy.

Babanın pantolon askıları ve süveterleri çok değişikti. Gecenin sonunda, bütün karmaşa çözülüp, çocuklar odalarına gönderildikten sonra anne ve babanın zarifçe dans edişleri hiç gitmiyor gözümün önünden.

Merak ettim nerdeler şimdi diye “Cosby Ailesi” albümünde hepsi ve daha fazlası var! :D

-- ZeyneP

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkür ederim.